“Eeuwige” kalender/”Eternal” calendar.

kalender/calendar

Voorbeeld/Example.

Het is een tijdje stil geweest op mijn blog maar ik heb niet stil gezeten! In de twee weken kerstvakantie heb ik de komende workshops allemaal voorbereid en overal een voorbeeld van gemaakt. Vandaag begonnen we met de eerste workshop van dit nieuwe jaar. En wat is er weer hard gewerkt!

We hebben vandaag een “eeuwige” kalender gemaakt. Het idee (en de werkbeschrijving) vond ik hier. Het voorbeeld heb ik van karton gemaakt maar al snel bleek dat dat krom ging trekken als je het verfde. Voor de workshop heb ik dun MDF gebruikt. Dat betekende wel wat meer werk voor mij maar de resultaten zijn veel mooier. Samen met de kinderen heb ik de kalenders uitgezaagd. Ik heb de gaatjes erin geboord en gezaagd en zij hebben uiteraard de rest gedaan. Kijk zelf maar wat ze ervan gemaakt hebben!

It’s been quiet for a while on my blog but I haven’t been sitting still! In the two weeks of holiday for Christmas I have been preparing the coming workshops and I made examples of all the things we will be making. Today we started with the first workshop of this new year. And there has been worked very hard!

Today we made an “eternal” calendar. The idea (and tutorial on how to make it) I found here. I made the example from a piece of cardboard but after painting it started to curl. So for the workshop I used thin MDF. That meant a little bit more work for me but the results are much nicer. The children helped with the sawing part of the calendars. I drilled and sawed the holes and they did the rest. Look what they made!

kalender/calendar

kalender/calendarkalender/calendar

Een gedachte over ““Eeuwige” kalender/”Eternal” calendar.

Plaats een reactie