Meidenkamer/Girls’room.

Lang geleden, misschien al wel twee jaar geleden, heb ik Femke beloofd dat ik haar kamer op zou knappen. We hadden de meubels al eens verzet en dat was voor dat moment voor Femke genoeg. Nu we deze zomer niet met vakantie konden had ik dus alle tijd om eindelijk iets aan de kamer te doen. De meubels stonden prima zoals ze nu stonden dus we hoefden niet met de kasten te gaan sjouwen.

Ik ben begonnen met het maken van een nieuwe lamp. Een eenvoudige papieren lamp waar ik met een lijmpistool allemaal zijden bloemen op heb gelijmd. Het ziet er wel vrolijk uit vinden Femke en ik.

Long ago, perhaps even two years ago, I promised Femke that I would renovate her room. We had already moved the furniture and for that moment that was enough for Femke. Now that we could not go on summer vacation I had loads of the time to finally do something with the room. The furniture was fine as it was so we didn’t have to move the cabinets around.

I’ve started by making a new lamp. A simple paper lamp on which I glued silk flowers with a glue gun. It looks pretty cheerful according to Femke and me.

lamp

lamp

Rondom het bed heb ik dunne gordijnen gemaakt. Het maakt dat hoekje erg gezellig. Femke ligt er nu graag te lezen. ’s Avonds gaan de gordijnen dicht en houden ze de muggen tegen. Op verschillende plekken heeft Femke vroeger het behang wat stuk getrokken, ook bij haar bed. Om dat een beetje weg te werken heb ik een leuke rand bij het bed geschilderd.

For around the bed I have made thin curtains. It makes that corner very cosy. Femke likes to read there now. In the evening we close the curtains and they keep out the mosquitoes. In different places Femke had torn her wallpaper when she was smaller and part of that was beside her bed. To mask that a bit I have painted a nice border along the bed.

bed

rand/border

Ook bij haar deur was een heel stuk behang weg. Om dat op te lossen heb ik een grote berkenboom geschilderd. Daar onder heb ik samen met Femke een kunstwerk gemaakt. Ze is helemaal weg van paarden dus hebben we een heleboel paarden van karton gemaakt (het idee en het patroon vond ik hier) en die allemaal anders gekleurd. Uiteindelijk is het een hele kudde geworden.

Voorlopig was dit het laatste wat ik aan deze kamer heb gedaan. Er zijn nog een heleboel andere dingen die ik deze vakantie wil doen.

At her door was a big piece of wallpaper torn off. To fix that I have painted a large birch tree. Below the tree I have made a work of art together with Femke. She just loves horses so we have made a lot of horses out of cardboard (the idea and the pattern I found here) and all of them we colored differently. In the end, it’s become a whole herd.

For the time being, this was the last thing I’ve done to this room. There are still a lot of other things I want to do this holiday.

muur/wall muurschildering/wall painting

muurschildering/wall painting

kunst aan de muur/wall art paarden/horses

paarden/horses

paarden/horses

paarden/horses

2 thoughts on “Meidenkamer/Girls’room.

Geef een reactie

