Klokken/Clocks

klok door Sofie/clock by Sofie

Gemaakt door Sofie/Made by Sofie.

Gisteren hebben we in de workshop klokken gemaakt. Ik had hiervoor mooie houten schijven besteld die ik als wijzerplaten wilde gebruiken. En toen kreeg ik maar de helft geleverd! Gelukkig wilde onze aannemer me wel uit de brand helpen. Binnen twee uur nadat ik ze gebeld had kwamen ze een stapel prachtige houten schijven brengen!

Het was weer een gezellige drukte met acht kinderen rond de tafel. Eerst moest iedereen het hout licht opschuren, daarna kon het verven beginnen. Met de föhn heb ik de verf sneller laten drogen waarna het versieren kon beginnen. Als laatste heb ik de uurwerken er in gemaakt. Er zijn weer schitterende dingen gemaakt met opvallend veel goud!

Yesterday we made clocks in the workshop. I had ordered some beautiful wooden disks that I wanted to use as clock faces. And then I got only half of them delivered! Fortunately, our contractor wanted to help me out. Within two hours after I had called them they brought a stack of lovely wooden discs!

It was another pleasant bustle with eight children around the table. First everyone had to sand the wood, then they could start painting. With the hair dryer I made the paint dry faster and after that the decorating could begin. To finish it off I’ve put in the clockwork. There have been made beautiful things with a lot of gold!

klok door Silke/clock by Silke

Gemaakt door Silke/Made by Silke.

klok door Lena/clock by Lena

Gemaakt door Lena/Made by Lena.

klok door Max/clock by Max

Gemaakt door Max/Made by Max.

klok door Florieke/clock by Florieke

Gemaakt door Florieke/Made by Florieke.

klok door Mabel/clock by Mabel

Gemaakt dor Mabel/Made by Mabel.

klok door Femke/clock by Femke

Gemaakt door Femke/Made by Femke.

klok door Olaf/clock by Olaf

Gemaakt door Olaf/Made by Olaf.

One thought on “Klokken/Clocks

Geef een reactie

