Herinneringsknuffel/Remembrance toy

Ruim drie maanden geleden is mijn schoonvader overleden. In de week erna zat ik samen met mijn zoon ergens te wachten toen hij opeens zei dat hij het zo jammer vond dat hij nou nooit meer opa’s fijne zachte trui kon aaien. Bij mij gingen meteen de radertjes in mijn hoofd aan het werk en mijn eerste ingeving was om aan oma te vragen of ik misschien een knuffel van de bewuste trui zou mogen maken. Op die manier zou mijn zoon opa altijd een beetje bij zich kunnen hebben. Een herinneringsknuffel die op moeilijke momenten troost zou kunnen bieden. Oma vond het ook een heel goed idee en inmiddels zijn er uit twee truien twee konijnen ontstaan.

Mocht er iemand zijn die dit leest en die ook zo’n knuffel voor zijn of haar kind wil ter herinnering aan een dierbare, stuur dan even een berichtje. Alles is mogelijk.

Over three months ago, my father-in-law died. In the following week I was waiting somewhere along with my son when he suddenly said he felt so sorry that he could never stroke grandpas soft sweater again. My brain immediately started to work and my first hunch was to ask grandma if I could make a soft toy of the sweater my son was talking about. That way my son would always have a bit of grandpa with him. A remembrance toy that could offer consolation at difficult moments. Grandma thought it was a very good idea and there are now two sweaters turned into two rabbits.

If there is someone who reads this and who also wants such a toy for his or her child in memory of a loved one, please give me a message. Anything is possible.

 

 

 

 

 

5 thoughts on “Herinneringsknuffel/Remembrance toy

  1. Lieve Petra,
    Wat zijn ze mooi geworden!!! De kinderen zullen er vast heel blij mee zijn.
    Piet moest eens weten……….

  2. Pingback: Totally Green Contest- Announcing the Top 14 Finalists! — Totally Green Crafts

  3. Pingback: Announcing the Top 6 Finalists! Vote Now! — Totally Green Crafts

Geef een reactie

