Karton, het vervolg/Cardboard continued.

Een tijdje terug schreef ik een bericht over een kasteel en een piratenboot die ik van karton heb gemaakt (zie hier). Deze projecten waren een soort voorstudies voor een groot kasteel en een grote boot die ik voor school wilde maken. Tot groot plezier van de kinderen zijn deze eerste werkstukken goed gelukt en ze spelen er nog steeds erg veel mee.

Nu was het dan tijd om deze dingen in het groot te maken. Een enorm project! Ons huis is de afgelopen maand overladen geweest met karton. Waar je ook keek, in welke kamer je ook kwam, overal stond of lag wel karton. De hele familie spaarde lege dozen, toiletrollen en keukenrollen. Ik heb het geluk dat ik een buurman heb die fietsen verkoopt en deze komen in hele grote dozen. Ideaal voor wat ik wilde. En toen moest er gebouwd gaan worden. Eerst een heleboel onderdelen op maat maken en dan achter elkaar een heleboel lijmen met een lijmpistool. Dit geeft een goede stevige verbinding en is binnen een paar tellen droog.

Al met al ben ik, in etappes, ongeveer een maand bezig geweest. Vandaag moesten de boot en het kasteel af zijn wat betekende dat ik gisteravond nog tot half elf heb zitten snijden en lijmen. Oef. Maar nu is het dan eindelijk af. Vanochtend heb ik de hele handel samen met een andere moeder naar school gebracht en het resultaat is erg goed geworden. Ik heb al veel complimenten gekregen.

Bij deze weer de foto’s. Ter vergelijking ook nog twee foto’s van het grote en het kleine kasteel samen en van de twee boten samen.

 

A while ago I wrote about a castle and a pirates ship I made out of cardboard (look here). These projects were practices for a large castle and a big ship I wanted to make for school. These first projects were great successes and my children still play a lot with them.

And now it was time to make these in a huge size. An enormous project! Our house has been overloaded with cardboard the past month. Wherever you looked, in every room, everywhere was cardboard laying around. The whole family collected empty boxes, toilet rolls and kitchen towel rolls. I am very lucky to have a neighbor  who sells bikes which come in huge boxes. Ideal for what I wanted to do. And then there had to be build. First I made a lot of the parts and then I glued them together with a hot glue gun. This attaches very well, is very solid and it is dry within seconds.

All in all I have been busy making this for about a month (on and off). Today the castle and ship had to be finished which meant I have been cutting and gluing until half past ten last night. Ooph.

But now, at last, it is finished. This morning I brought everything to school with help from another mother. The result was beautiful! I already got loads of compliments.

Here are the photos. To compare the castle and the ship with the first ones I have also posted two photos from the small and the big castle together and from both the ships.

Mijn mooie meisje naast de twee piratenboten/My beautiful girl with the two pirates ships.

2 thoughts on “Karton, het vervolg/Cardboard continued.

  1. Petra, wat een mooi schip, schipje en slot!! En wat lijkt je dochter op je……, leuk zeg. Veel groetjes Esther

Geef een reactie

