Piratenschip/Pirates ship

Na het grote succes van het kasteel dat ik van karton had gemaakt was het nu tijd om het kartonavontuur voort te zetten. Zoals ik al eerder schreef was het de bedoeling dat er ook een piratenschip zou komen. Aan de slag maar weer! Dit was wel een uitdaging. Bij het kasteel had ik eigenlijk alleen maar met rechte muren te maken en hier daar een rond torentje maar die waren makkelijk te maken van een toiletrol of een stuk keukenrol. Bij het schip moest een boeg gemaakt worden en ook de achterkant wilde ik niet gewoon recht maken. Waarom zou je het jezelf makkelijk maken nietwaar?

Tijdens het maken merkte ik dat ik moest oppassen om mezelf niet teveel te laten meeslepen. Ik bedacht van alles en nog wat wat er op het schip zou moeten komen maar het was uiteindelijk de bedoeling dat er met het schip gespeeld zou worden. En alles wat je erop maakt kan natuurlijk kapot. Ik moest me dus inhouden. Als er later misschien een grote versie voor op school gemaakt moet worden kan ik me daar volledig op uitleven. Dat schip is dan bedoeld om naar te kijken en niet om mee te spelen. Bovendien wordt dat schip nog een maatje groter dus dan zijn de details ook niet zo klein. Mocht het zover komen dan maak ik daar natuurlijk ook foto’s van.

 

After the great success of the castle that I have made out of cardboard, it was now time to continue the cardboard adventure. As I previously wrote, it was the intention that there would come a pirate ship as well. Let’s get started! This was a challenge. With the castle I only had to deal with straight walls and here and there a turret but those were easy to make from a piece of paper towel tube or toilet paper tube. With the ship I wanted to create a bow and also the back I didn’t want to make just straight. Why make it easy for yourself, right?

I noticed that I had to be careful not to get carried away too much. I thought of many things that should come on the ship but it was the intention that there would be played with the ship. And everything you create can be broken of course. I had to stop myself. If there is a large version to be made for school I can fully let myself go. That one will be meant to look at and not to be played with. Besides it will be a larger one so the details won´t be that small either. When I will make that one I will make more photo´s of course.

2 thoughts on “Piratenschip/Pirates ship

Geef een reactie

