Poppenkastpoppen/ Puppet theatre puppets

Een paar jaar geleden vroeg één van de juffen van school of ik haar kon helpen. Ze wilde rond Sinterklaastijd een verhaal voorlezen over een prinses met oranje haren. Daar wilde ze graag een handpop bij maar die kon ze nergens vinden. Haar vraag was of ik misschien iets kon maken. Ik ben aan de slag gegaan met papier maché. De eerste poging vond ik te grof voor een prinses. Daar heb ik toen maar een Sinterklaas van gemaakt. Toen een tweede hoofd gemaakt en dat is uiteindelijk de prinses geworden. Ze heeft meerdere jurken die verwisseld kunnen worden.

A few years ago one of the teachers at school asked me if I could help her. She wanted to tell a story about a princess with orange hair (it was around the time of “Sinterklaas”). She wanted to use a hand puppet but she couldn’t find one. Her question for me was if I could make something. I made papier maché. My first attempt was too coarse for a princess. So I made that one into Sinterklaas. The second head I made became the princess. She has several dresses that can be changed.

Geef een reactie

