Poppenkast/Puppet theatre

Afgelopen jaar heb ik voor mijn dochters verjaardag een poppenkast gemaakt. Ik had nog ergens een oud wasdroogrek staan. Daar heb ik rondom stof aan gemaakt (bevestigd met klittenband zodat het er makkelijk af te halen is om te wassen). Met de naaimachine heb ik er van alles op geappliceerd. Aan de ene kant een appelboom, aan de andere zijkant een zonnebloem en een vlinder en op de voorkant een libel en een paar bijen. En ook hier zorgden opa en oma voor het cadeau erbij; een heleboel poppenkastpoppen. Ik heb inmiddels al heel wat voorstellingen gezien!

Last year I made my daughter a puppet theatre for her birthday. I had an old wash drying rack somewhere. I have made fabric all around (attached with Velcro so it is easily taken off to wash). With the sewing machine I have appliquéd on several things. On one side an apple tree and on the other side, a sunflower and a butterfly and on the front a dragonfly and a few bees. And also here the grandparents provided a matching gift there; a lot of puppet dolls. I’ve already seen a lot of performances!

Zijkant met appelboom/Side with apple tree.

Zijkant met zonnebloem en vlinder/Side with sunflower and butterfly.

Voorkant, tijdens één van de vele voorstellingen/Front, during one of many performances.

Geef een reactie

