Kasteel van karton/Cardboard castle

Gisteren ben ik de hele dag bezig geweest met karton. Eigenlijk geef ik LiEr van Ikat Bag “de schuld” (zie hier). Ik volg haar blog al een tijdje en zij maakt de mooiste dingen van karton voor haar kinderen om mee te spelen. Mijn knutselbrein begon meteen te werken. Een tijdlang heb ik al het karton dat in huis kwam verzameld en gisteren heb ik er een kasteel van gemaakt (geïnspireerd door het werk van Ann Wood (zie hier)). De playmobilpoppetjes zijn er reuzeblij mee! Ook de kat heeft er al ingezeten maar dat was van korte duur toen de vrouw het in de gaten kreeg. Het eerste dat de kinderen deden toen ze vanochtend beneden kwamen was met het kasteel spelen. Het verdient de nominatie voor speelgoed van het jaar!

Dit was voor mij een uitprobeersel. De bedoeling is dat er ook nog een (piraten-)schip volgt. Als dat allebei goed lukt dan wil ik zowel het kasteel als het schip nog een keer in een hele grote versie maken voor op school.

Yesterday I spent the whole day with cardboard. Actually I “blame” LiEr of Ikat Bag (see here). I have been following her blog for a while now and she makes the most beautiful things to play with from  for her children.  My crafty brain immediately started to work.  I’ve been hoarding all cardboard that came into the house and  yesterday I created a castle  (inspired by work of Ann Wood (see here)). The playmobil dolls are overjoyed! The cat has already sat in it but that was over  when I noticed it.  The first thing they did when the children came downstairs  this morning was play with  the Castle Games. This is nominated for toy of the year!

For me this was a try-out. Next will be a (pirate-)ship. If they both work out well I want to make them again in a bigger version for school.

De voorkant van het kasteel / Front of the castle.

Er woont ook een spook in het kasteel/ There lives a ghost in the castle as well.

De prins biedt de prinses bloemen aan/ The prince offers flowers to the princess.

De kinderen staan op de uitkijk. Het kasteel is vernoemd naar mijn kinderen (Femke en Olaf).

The children are looking out. The castle is named after my children (Femke and Olaf).

Aan de zijkant van het kasteel is de stal voor de paarden en eenhoorns.

At one of the sides of the castle are the stables for the horses and unicorns.

De toegangspoort/ The main gate.

Zijkant met toren (volgens de kinderen zit hier de gevangenis in).

Side with tower (according to the children this is where the jail is located).

One thought on “Kasteel van karton/Cardboard castle

  1. Petra, your castle is AWESOME!!!!! I’m so glad you invited me to come see it. I’m sorry it took me this long to finally come visit and say hi. We’re still (slowly) settling back to life after our vacation and I’m catching up on all my online stuff. I am PROUD to be mentioned on your blog, and even PROUDER to be blamed for your cardboard adventures!! Thank you and craft on!!!

Geef een reactie

