Ik ben er nog/I’m still here

Het is de hoogste tijd dat ik weer eens iets op mijn blog zet. Vandaag heb ik eens bij wat andere mensen op hun blog rond gekeken en ik ben duidelijk nog een beginner. Wat hebben sommigen er prachtige dingen op staan en het ene blog ziet er nog professioneler uit als het andere. Ik heb nog een lange weg te gaan. Bovendien zou het leuk zijn als “men” mij weet te vinden….

Hieronder nog een aantal foto’s van mijn werkstukjes voor handwerkontwerpster.

It is about time that I write something for my blog again. Today I looked at the World Wide Web to see what other people put on their blog and I am clearly still a beginner. What wonderful things have some of them on it and one blog looks even more professional as the other. I still have a long way to go.  It would also be nice if people find me on the net ….

Below are some pictures of my works for needlecraft designer.

Lakenapplicatie/Reversed appliqué

Voor deze techniek leg je vilt op een andere stof, bijvoorbeeld katoen. Eerst rijg je de omtrek van je patroon door. Je kan ervoor kiezen om dit met een zelfde kleur garen te doen als het vilt of om juist een afstekende kleur te gebruiken. Daarna knip je de vormen binnen de rijglijnen uit het vilt.

For this technique you put felt on top of another fabric, for instance cotton. First you stitch around your pattern. You can choose to use the same color yarn as the felt or use a contrasting color. After that you cut out the felt within the stitching lines.

Tamboureren/Tambour work

Bij deze techniek gebruik je een haaknaald om de draad door de stof te halen. Tijdens het werk ligt de draad dus aan de achterkant van je stof. Er ontstaat een soort kettingsteek. Pas op dat je niet aan je draad trekt want dan trek je je hele werk weer uit (hoe zou ik dat nou weten..?).

With this technique you use a crochet hook to pull the thread trough the fabric. During the work the thread is on the back of your fabric. It will look like a chain stitch. Be carefull not to pull the thread because you will have to start all over again (I wonder how I know this….?).

One thought on “Ik ben er nog/I’m still here

  1. Thank you for visiting my blog and your lovely comment. Some very pretty stitching there. And I agree with you on the benefits of a good tidy-up – I have found so many goodies in my sewing cupboard!

    Pomona x

Geef een reactie

