Trein cadeau/ Train present

Gisteren openden vrienden van ons hun nieuwe modeltreinenwinkel (http://www.n-spoorstore.nl/). Wij waren uitgenodigd voor de officiële opening, een hele eer. We wilden niet met lege handen aankomen maar een bloemetje vond ik ook niks, dat is wat mij betreft “te makkelijk”. Ik had een keer voor mijn verjaardag een bakvorm gekregen in de vorm van een locomotiefje met wagonnetjes (ons hele gezin houdt van treinen). Het leek me leuk om hier cakejes in te bakken en dit dan op een dienblaadje aan onze vrienden te geven. De bedrijfskleur is oranje dus allereerst volgde er een speurtocht naar een oranje dienblad. Het kostte wat moeite maar ik heb er eentje gevonden. Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn met een oranje dienblaadje!

Op het dienblad heb ik met gesmolten chocola bielzen gespoten en met suikerglazuur de rails. Cakejes erop en in het midden toch een klein bloemetje om het een beetje verder aan te kleden. Origineel cadeau en het viel goed in de smaak!

Yesterday friends of ours  opened their new model trains store (http://www.n-spoorstore.nl/). We were invited for the official opening, an honor. We didn’t want to arrive empty-handed but just a bunch of flowers is not like me, as far as I am concerned that is “too easy”. I once got a baking tin shaped like a locomotive with wagons for my birthday (our whole family loves trains). I thought it would be fun to bake cakes in this and then put them on a tray for our friends. The company color is orange, so first of all there was a quest for an orange tray. It took some trouble but I have found one. Never thought I could be so happy with an orange tray! On the tray I sprayed sleepers with molten chocolate and the rails with icing. Cakes on the track and in the middle a tiny bunch of flowers to finish things of. Original gift and it was received with a big smile!

 

 

Geef een reactie

