Dingen waar ik blij van word/Things that make me happy

Vandaag was zo’n dag met kleine dingen waar ik gelukkig van word. Eerst rustig ontbijten met warme broodjes, glaasje sinaasappelsap en een gekookt eitje. Daarna nog even met de kinderen in het grote bed gekropen en een stukje voorgelezen. Het bed was lekker warm, buiten regende het dus we hadden geen haast om ons aan te kleden. Een heerlijk moment waar ik van heb genoten!

Today was a day with little things that make me happy. First a relaxed breakfast with warm rolls, a glass of orange juice and a boiled egg. After that I got into bed again with the children and I read them a story. The bed was nice and warm, it was raining outside and so there was no hurry getting dressed. A lovely moment which I thoroughly enjoyed!

Op zo’n regenachtige dag als vandaag moet je de lente maar proberen binnen te halen. Er staat een flinke bos tulpen op tafel; een beetje voorjaar in huis.

On such a rainy day like today you must try to bring spring inside. There is a big bunch of tulips on the table; a little bit of spring in the house.

Voor het middageten heb ik zelf brood gebakken (het recept volgt nog). De geur van versgebakken brood in huis, daar kan niks tegenop (hoewel de geur van versgebakken taart ook niet verkeerd is!).

For lunch I baked bread (recipe follows). Nothing beats the smell of freshly baked bread (although the smell of freshly baked cake isn’t bad either!).

Voordat de kinderen ’s avonds gaan slapen lezen we altijd nog een stukje. Heerlijk, die warme lijfjes tegen je aan. Voor mij altijd een van de beste momenten van de dag.

Before the kids go to bed at night I always read them a story. I love those warm little bodies against mine. For me it is one of the best moments of the day.

En nu, ’s avonds op de bank met een kat op schoot en een kop thee bij de hand.

And now, in the evening on the sofa with a cat on my lap and a cup of tea within reach.

Dat zijn de kleine dingen in het leven waar ik van geniet en die mij gelukkig maken….

Those are the small things in life I enjoy and which make me happy……

Geef een reactie

