Vogeltjes/Little birds

Een aantal jaar geleden vond ik een patroon voor een eierwarmer in de vorm van een koolmees. Het idee vond ik erg leuk maar het was gemaakt van witte katoen deels gekleurd met textielstiften. Dit was mij te simpel (waarom makkelijk doen als het ook moeilijker kan?) dus besloot ik het patroon aan te passen en met vilt aan de slag te gaan. Het eindresultaat werd erg leuk en ik besloot ook nog een pimpelmees te maken. Ook die werd leuk en tenslotte heb ik nog een roodborstje gemaakt. Een foto hiervan staat bovenaan mijn blog. Ik heb de vogeltjes met heel veel plezier gemaakt en ik heb er nog over gedacht een hele uitgebreide serie te maken, maar na drie verschillende vogels vond ik het genoeg. Misschien ooit nog als ik door al mijn andere projekten heen ben……..

A few years ago I found a pattern for an egg warmer shaped like a great tit. I liked the idea a lot but it was made from white cotton which was partly coloured with textile markers. For me that was too simple (why take the easy way when you can take the hard way?) so I decided to change the pattern and use felt. The end result was very nice and I decided to make a blue tit as well. That one turned out great too and finally I made a robin. A photo of that one is above my blog. Making the birds was great fun and I have been thinking of making a wide range of birds but after three different ones I decided that was enough. Maybe one day after finishing all my other projects………..

Koolmees/Great tit 

Pimpelmees/Blue Tit

Roodborstje/Robin

One thought on “Vogeltjes/Little birds

Geef een reactie

